Dżinga - 2012-08-23 18:54:48

Czy wiadomo już coś dokładniej o poprawie ?? Czas i miejsce ??

labriko - 2012-09-03 13:57:36

Siema. Pozwalam sobie w tym temacie (zeby nowego nie zakładać )  wzucic wam kilka zadan, które spreparowałam w trakcie nauki. Bede dodawac systematycznie działami...zobaczymy na ile mi weny i sił wystarczy do wymyslania nowych zadanek- tyle dodam :) mysle ze to miła i dobra forma powtórki. Odpowiedzi będą w terminie nieco pozniejszym. :)
No to have fun. Na razie dodaje rozdział pierwszy, rok pierwszy :)
Rozdział 1.
A)    Nouns

Zad.1. Utwórz liczbę mnogą od liczby pojedyńczej.
a)    Life –
b)    Louse
c)    Stimulus
d)    Tempo –
e)    A Sheep –
f)    Break down-
g)    Gentelman farmer-
h)    Mother-in-law-
i)    Grown-up –
j)    Handful-
k)    Cloth- ……….(some pieces of material to wipe something)

Zad.2 Uzupełnij zdania poprawną formą czasownika “to be”
a)    Brethren _________the name of fellow members of a religious society.
b)    The acoustics_________very poor in this room.
c)    Statistics ______used in mathematics.
d)    Billiards___my favorite game.
e)    My craft___handy and useful.
f)    The United States ____the place where I would like to live.
Zad.3  zmień zdania tak, aby rzeczowniki występujące w liczbie poj.zostały zmienione na liczbę mnogą. Tak jak w przykładzie a)
a)    I saw a mouse under my bed!
I saw mice under my bed!
b)    A leaf is so slight that it can fly thanks to air traffic.
c)    Their offspring is so intelligent!
d)    I love to go to a woman doctor.
e)    The clergy was present at the meeting.
Zad.4 popraw te zdania, które wg Ciebie są błędne.
a)    The Police has found the murderer.
b)    Yesterday, I saw a cattle , that was walking along the street.
c)    Oh now, I`ve got only ten penny in my wallet!
d)    These mathematical formulas are too complicated for me.
e)    Please bring me two coffees.
f)    In our country the poorest people can receive good education.
g)    All scientists possess knowledge.
h)    Youth is keener on spots that their parents.
i)    I`m sorry but the news are very bad.

Zad.5 wyjaśnij jakie znaczenie( meaning ) mają następujące rzeczowniki, jeśli są użyte w liczbie mnogiej.
a)    Manner -> Manners
b)    Domino ->Dominos
c)    Ash -> Ashes
d)    Fund -> Funds
e)    Genius->Genii
f)    Woods -> woods

Rozdział 1.
B)Gender
Zad.1) Pogrupuj rzeczowniki, w zależności od tego czy są one rodzaju
a)    feminine
b)    masculine
c)    neuter
d)    common
-table, idea, doctor, baby, car(when you are the owner of this particular car), ships, the Moon, the Sun, winter, religion,nature, the earth, fortune, fame, trains(when an affectionate attitude is expressed), death, creation
Zad.2. utwórz rodzaj żeński od rodzaju męskiego podanych rzeczowników.
a)    A nurse-
b)    Bridegroom-
c)    Usher-
d)    Duke-
e)    Cock-
f)    Monk
g)    Hero
Zad.3 utwórz rodzaj męski od podanych rzeczowników w rodzaju żeńskim.
a)    Sultana
b)    Maiden
c)    Lady
d)    Witch
e)    Vixen
f)    Empress-
g)    Ewe

labriko - 2012-09-03 20:58:47

wrzucam tulinka do zadan od mgr Dudy, ktore pojawiły sie na egzaminie.
http://imgur.com/a/9uTMI

powiadomienia otomoto traktory zdalnie sterowane