#61 2011-09-03 13:57:31

labriko

Użytkownik

Zarejestrowany: 2010-11-03
Posty: 195
Punktów :   

Re: KONSPEKTY

ja piszę tylko i wyłącznie w dzienniku praktyk. Zawieram tam date, temat lekcji, numer oraz to z jaką klasą dana lekcja była przeprowadzana. Poza tym wszystkie wytyczne potrzebne do konspektu. Observation sheet, konspekty, karty informacyjne mozna uzupełnić poprawnie i w całości pod sam konec praktyk, jeśli tylko sumiennie prowadzi się dziennik(np w zeszycie). Tak mi poradziła moja nauczycielka. To jest dobry sposób, bo po co tysiąc kartek za sobą nosić i pisać na każdej z osobna, jak mozna spisac wszystko w zeszyt a potem w domu spokojnie przepisywać. Pozdro

Offline

 

#62 2011-09-03 15:17:34

gabuszka

Użytkownik

Zarejestrowany: 2010-10-04
Posty: 95
Punktów :   

Re: KONSPEKTY

aha czyli sobie załozyłaś zeszyt jako ten "dziennik'. dzieki dobrze cokolwiek wiedziec. xoxoxo

Offline

 

#63 2011-09-03 15:27:04

vot

Administrator

Zarejestrowany: 2010-10-30
Posty: 252
Punktów :   

Re: KONSPEKTY

Pytanko. Co mam pisać w observation sheet jeśli lekcje są organizacyjne i nic się na nich nie robi I rozumiem że uzupełnia się to po angielsku. A konspekty po polsku czy po angielsku?

Offline

 

#64 2011-09-03 15:45:57

gabuszka

Użytkownik

Zarejestrowany: 2010-10-04
Posty: 95
Punktów :   

Re: KONSPEKTY

who knows...

Offline

 

#65 2011-09-03 17:03:41

labriko

Użytkownik

Zarejestrowany: 2010-11-03
Posty: 195
Punktów :   

Re: KONSPEKTY

Konspekty piszemy po angielsku...i sądzę że nikogo to dziwić nie powinno

Offline

 

#66 2011-09-04 12:07:11

 lubie-cherry-coke

Użytkownik

Zarejestrowany: 2010-10-06
Posty: 826
Punktów :   

Re: KONSPEKTY

gabuszka napisał:

a ja mam pewne wątpliwości, nie wiem czy wy tez, ale nie wydaje wam sie ze 4 tygodnie nie wystarczą żeby przeprowadzic i hospitowac tyle godzin? jakim niby cudem mozna konczyc praktyki na poczatku pazdziernika skoro bedziemy miec zajecia.. ;/ a i jescze jedno kiedy zaczynacie chodzic na te prakyki, bo moja babka mi mowila ze poniedzialek i wtorek nie ma sensu przychodzic, bo bedzie prowadzic lekcje organizacyjne, dyktowac wymagania etc.  z wszystkimi klasami... piszcie cos

No właśnie trzeba było sobie wcześniej znaleźć takiego nauczyciela/nauczycieli, żeby wystarczyło, MUSI wystarczyć, jeśli nie - to może być problem.

labriko napisał:

witam  wszystkich. Właśnie wrócilam z pierwszego dnia praktyk i moja nauczycielka, która skonczyła URZ mówiła że te wizytacje to nie bujda. Jak ona miała praktyki w szkole oddalonej od Rzeszowa o 60km, to wpadli do niej nie raz, ale dwa także nie ściemniać

Zdajesz sobie sprawę, że tych godzin nie możesz sobie policzyć, bo zaczynasz praktykę od piątego września?

Czyli wychodzi na to, że do ósmego września trzeba pocztą im wysłać harmonogram naszych zajęć, a po zakończeniu praktyk oddać konspekty i dziennik praktyk, czy coś jeszcze ominęłam?

Offline

 

#67 2011-09-04 12:22:40

 Angel91

Użytkownik

Zarejestrowany: 2010-10-10
Posty: 263
Punktów :   

Re: KONSPEKTY

W dokumencie Praktyka wrzesień 2010 który jest na str internetowej instytutu jest napisane:
3. Po zakończeniu praktyki studenci zobowiązani są dostarczyć komplet dokumentacji w teczce podpisanej imieniem i nazwiskiem studenta, rokiem studiów i terminem praktyki.
4. Komplet dokumentów obejmuje:
a. kartę informacyjną opieczętowaną i podpisaną we właściwych miejscach,
b. szczegółowe i podpisane przez nauczyciela konspekty wszystkich prowadzonych lekcji,
c. wypełnione karty  hospitacji wszystkich obserwowanych lekcji,
d. wypełniony i podpisany przez nauczyciela prowadzącego praktykę w szkole ‘Arkusz uwag i spostrzeżeń’

o dzienniku praktyk nic nie pisze

a z kolei w wytycznych jest cos takiego:
Dyrekcja szkoły i opiekun proszeni są o wręczenie w ostatnim dniu praktyki opinii oceniającej przebieg praktyki studenta.

No i co dalej? też mamy ją oddać czy jak??

Offline

 

#68 2011-09-04 13:59:15

gabuszka

Użytkownik

Zarejestrowany: 2010-10-04
Posty: 95
Punktów :   

Re: KONSPEKTY

Aga a odpisała ci cos Uberman? bo mi nie..

Offline

 

#69 2011-09-04 14:03:38

 Gosza

Użytkownik

7978472
Zarejestrowany: 2010-10-03
Posty: 292
Punktów :   
WWW

Re: KONSPEKTY

Angel91 napisał:

W dokumencie Praktyka wrzesień 2010 który jest na str internetowej instytutu jest napisane:
3. Po zakończeniu praktyki studenci zobowiązani są dostarczyć komplet dokumentacji w teczce podpisanej imieniem i nazwiskiem studenta, rokiem studiów i terminem praktyki.
4. Komplet dokumentów obejmuje:
a. kartę informacyjną opieczętowaną i podpisaną we właściwych miejscach,
b. szczegółowe i podpisane przez nauczyciela konspekty wszystkich prowadzonych lekcji,
c. wypełnione karty  hospitacji wszystkich obserwowanych lekcji,
d. wypełniony i podpisany przez nauczyciela prowadzącego praktykę w szkole ‘Arkusz uwag i spostrzeżeń’

o dzienniku praktyk nic nie pisze

a z kolei w wytycznych jest cos takiego:
Dyrekcja szkoły i opiekun proszeni są o wręczenie w ostatnim dniu praktyki opinii oceniającej przebieg praktyki studenta.

No i co dalej? też mamy ją oddać czy jak??

Arkusz uwag i spostrzeżeń to jest właśnie ta opinia i mamy ją oddać no a o dzienniku właśnie nic nie pisze..

Offline

 

#70 2011-09-04 14:17:42

 Angel91

Użytkownik

Zarejestrowany: 2010-10-10
Posty: 263
Punktów :   

Re: KONSPEKTY

gabuszka napisał:

Aga a odpisała ci cos Uberman? bo mi nie..

Mnie też nic nie odpisała, ale jak dzwoniłam do sekretariatu to mi powiedzieli, że prawdop. jest za granicą. Jeśli tak to sobie poczekamy...

Offline

 

#71 2011-09-04 15:38:43

Dawid

Użytkownik

1939200
Zarejestrowany: 2010-10-04
Posty: 67
Punktów :   

Re: KONSPEKTY

Mam nadzieje ze to prawda ze Uberman jest za granica, mam jutro zaliczenie z metodyki i lepiej by było żeby nie była na nim obecna:D

Offline

 

#72 2011-09-04 23:11:12

 lubie-cherry-coke

Użytkownik

Zarejestrowany: 2010-10-06
Posty: 826
Punktów :   

Re: KONSPEKTY

http://www.univ.rzeszow.pl/wfil/ifa/pra … raktyk.pdf

A łoni tu napisali, że może być inny język obcy:D

Niestety napisali też, że trzeba dziennik praktyk.

Ostatnio edytowany przez lubie-cherry-coke (2011-09-04 23:21:51)

Offline

 

#73 2011-09-05 13:23:20

 Gosza

Użytkownik

7978472
Zarejestrowany: 2010-10-03
Posty: 292
Punktów :   
WWW

Re: KONSPEKTY

Co do hospitacji : 'Powinien to byc język angielski - jeśli nie ma możliwości wszystkich godzin, wówczas hospitacje mogą być jęz. niemiecki - ale NIE WSZYSTKIE, ZALEDWIE KILKA.'  i wszystko jasne.

Offline

 

#74 2011-09-05 13:31:48

gabuszka

Użytkownik

Zarejestrowany: 2010-10-04
Posty: 95
Punktów :   

Re: KONSPEKTY

Szanowna Pani Doktor,

Nazywam się Gabriela Kot, jestem studentką filologii angielskiej na UR. Jestem po I roku i zaczynam praktyki w szkole podstawowej. W związku z rozpoczęciem praktyk mam kilka pytań. Mój opiekun praktyk przez pierwsze dwa dni
tj. 5. i 6. września będzie prowadzić zajęcia organizacyjne z wszystkimi grupami, dlatego kieruję do Pani pytanie, czy powinnam te lekcje hospitować i uzupełnić arkusze obserwacji jeśli te lekcje nie będą właściwymi zajęciami z języka angielskiego, tylko zapoznaniem uczniów z wymaganiami?
Czy jeśli mój opiekun praktyk ma niewystarczającą liczbę godzin, żebym mogła przeprowadzić i hospitować 75 lekcji, to czy mam mozliwość tylko hospitacji również u innych anglistów w tej szkole? Jeśli tak, to w jaki sposób trzeba to zawrzeć w harmonogramie praktyk i karcie informacyjnej? Czy trzeba odnotować, że to hospitacja u innego nauczyciela?
Byłabym wdzięczna za odpowiedź.

Z poważaniem,
Gabriela Kot


OTO ODPOWIEDŹ:

Pani Gabrielo,
może Pani hospitować te lekcje i zwrócić uwagę na zachowanie uczniów, ale lepoiej 'konkretne' lekcje, jeśli inni nauczyciele wyrażą zgodę (nieodpłatnie) może Pani też hospitować inne osoby prowadzące zajęcia z jęz, angielskiego - proszę w karcie podać na marginesie numer sali w której odbywają się zajęcia.
pozdrawiam,
Agnieszka Uberman

Offline

 

#75 2011-09-05 13:39:39

 lena1546

Użytkownik

Skąd: Rzeszów
Zarejestrowany: 2010-10-02
Posty: 177
Punktów :   

Re: KONSPEKTY

Czyli nie trzeba z organizacyjnych "observation sheet" , o jak to dobrze


Magdalena Maciosz
M.M.

Offline

 

#76 2011-09-05 14:05:21

 Angel91

Użytkownik

Zarejestrowany: 2010-10-10
Posty: 263
Punktów :   

Re: KONSPEKTY

Dzień dobry,

z tej strony Agnieszka Matuła, studentka I FA. Mam kilka pytań odnośnie praktyk, będę wdzięczna za odpowiedź.

Okazało się, że moja opiekunka praktyk nie ma wystarczającej liczby godzin lekcyjnych w szkole podstawowej i będę mieć trudności ze zrealizowaniem praktyk. W związku z tym mam pytanie, czy obserwacje można przeprowadzać u innych nauczycieli języka angielskiego (również w szkole podstawowej)?

Jeśli chodzi o prowadzenie lekcji, konieczne będzie ich realizowanie u dwóch nauczycieli. Na skierowaniu, które oddałam Pani Doktor w roku akademickim wpisany jest tylko jeden opiekun. Czy w związku z tym trzeba dodatkowo uzupełniać jakieś nowe dokumenty, umowy?

Czy obowiązuje mnie prowadzenie dziennika praktyk? Na stronie internetowej Instytutu FA, w plikach do pobrania nie ma wzoru. Jeśli obowiązuje, jakie informacje powinien zawierać?

I ostatnie pytanie odnośnie konspektów: w wytycznych jest napisane, że każdy konspekt należy przedstawić nauczycielowi do akceptacji i podpisu przynajmniej 1 dzień przed przeprowadzaniem lekcji. Jak to zrobić, skoro później mam w nim zawrzeć także ocenę przeprowadzonej lekcji?


Z góry serdecznie dziękuję za odpowiedź.

Z poważaniem

Agnieszka Matuła




Pani Agnieszko,
w odp. na pyt 1 - tak, jeśli nauczyciele wyrażą zgodę
pyt 2 - tak, musi Pani zdobyć skierowanie z Działu Praktyk, uzupełnić je i
zwrócić do Działu Praktyk - oni wypiszą umowę dla drugiej osoby
pyt 3 - ma być karta informacyjna od Państwa (25 lekcji hospitowanych i 50
prowadzonych - na stonie jest stara formuła, trzeba zmienić - postaram się
aby ten dokument był poprawiony dzisiaj) i komplet konspektów i dokumentacji
hospitacji - to wystarczy
pyt 4 - ocenę można dopisać odręcznie po lekcji

pozdrawiam,
Agnieszka Uberman

Offline

 

#77 2011-09-05 14:12:51

AnetaSkupien

Użytkownik

2559445
Call me!
Zarejestrowany: 2010-10-04
Posty: 292
Punktów :   

Re: KONSPEKTY

czyli nie trzeba sie bawic w zaden dziennik praktyk, git )

Offline

 

#78 2011-09-05 14:15:59

 Angel91

Użytkownik

Zarejestrowany: 2010-10-10
Posty: 263
Punktów :   

Re: KONSPEKTY

Co trzeba napisać w observation sheet w pkt.12 Teaching procedure? Mam opisać po kolei jak nauczyciel prowadził lekcję, co robił itd. czy coś innego?
i w pkt.8 Aims mam sama wymyśleć na podstawie obserwowanej lekcji czy zapytać nauczyciela jakie były jego cele?

Offline

 

#79 2011-09-05 14:26:59

 lena1546

Użytkownik

Skąd: Rzeszów
Zarejestrowany: 2010-10-02
Posty: 177
Punktów :   

Re: KONSPEKTY

Można zapytać albo najwyżej wywnioskować po zadaniach.


Magdalena Maciosz
M.M.

Offline

 

#80 2011-09-05 15:09:38

 mypuzzleofdreams

Użytkownik

6794990
Skąd: Majdan Królewski/Rzeszów
Zarejestrowany: 2010-10-02
Posty: 171
Punktów :   

Re: KONSPEKTY

Angel91 napisał:

Co trzeba napisać w observation sheet w pkt.12 Teaching procedure? Mam opisać po kolei jak nauczyciel prowadził lekcję, co robił itd. czy coś innego?
i w pkt.8 Aims mam sama wymyśleć na podstawie obserwowanej lekcji czy zapytać nauczyciela jakie były jego cele?

Moja opiekunka mi podaje cele po hospitowanej lekcji, przynajmniej na początku. Obserwując zajęcia również sama je formuuję, a potem je porównujemy.
W Teaching procedure opisuję co się dzieje po kolei. Tylko zastanawiam się, co trzeba wpisać w Teacher`s participation, a tym bardziej w Other remarks -,-
Z każdej lekcji hospitowanej robię notatki w zeszycie uwzględniając wszystkie podpunkty z Observation sheet. Chyba nie trzeba ich potem przepisywać na gotowe formularze..?
Nie wiem, jak to wygląda u Was, ale ja się w ogóle nie czuję przygotowana do samodzielnego prowadzenia lekcji.. a czeka mnie to w czwartek oO


Agnieszka Ziętek

Offline

 

#81 2011-09-05 15:42:49

 balaclava

Użytkownik

Zarejestrowany: 2010-10-03
Posty: 130
Punktów :   

Re: KONSPEKTY

Ponoc tego observation sheet nawet nikt nie sprawdza, rozmawialam z kol z 2roku i mowila ze dr Uberman tylko rzuca okiem czy y sobie to wypelnialismy, a i tak przeciez tgeo im nie oddajemy:) ja do tego observation sheet wpisuje tylko swoje spostrzezenia i obserw. , nie porownuje nic z nauczycielem ani on mi nic do tego nie dyktuje. Z tego co mowila mi ta kol to to jest takie "dla nas" zebysmy mogli sobie wszytstko prowadzic wdg jakiegos schematu a nie ze robimy sobie same chaotyczne notatki.

jeszcze tylko w razie gdyby ktos mial jakies watpliwosci co do tego czy mozna pod rzad hospitowac i wpisac w harmonogram 25h a dopiero pozniej 50h prowadzenie to TAK mozna


Angelina Sumiec

Offline

 

#82 2011-09-05 15:48:16

 mypuzzleofdreams

Użytkownik

6794990
Skąd: Majdan Królewski/Rzeszów
Zarejestrowany: 2010-10-02
Posty: 171
Punktów :   

Re: KONSPEKTY

balaclava napisał:

Ponoc tego observation sheet nawet nikt nie sprawdza, rozmawialam z kol z 2roku i mowila ze dr Uberman tylko rzuca okiem czy y sobie to wypelnialismy, a i tak przeciez tgeo im nie oddajemy:)

Czyli to trzeba wpisywać w formularze, tak..? Nie wystarczą notatki w zeszycie?


Agnieszka Ziętek

Offline

 

#83 2011-09-05 16:06:12

 Angel91

Użytkownik

Zarejestrowany: 2010-10-10
Posty: 263
Punktów :   

Re: KONSPEKTY

balaclava napisał:

Ponoc tego observation sheet nawet nikt nie sprawdza, rozmawialam z kol z 2roku i mowila ze dr Uberman tylko rzuca okiem czy y sobie to wypelnialismy, a i tak przeciez tgeo im nie oddajemy:)

Moim zdaniem observation sheets również oddajemy, przecież dr Uberman wyraźnie mi napisała "ma być karta informacyjna od Państwa (25 lekcji hospitowanych i 50
prowadzonych, komplet konspektów i dokumentacji hospitacji". Ponadto w pliku Praktyki 2010 na str int instytutu jest napisane Komplet dokumentów obejmuje:
a. kartę informacyjną opieczętowaną i podpisaną we właściwych miejscach,
b. szczegółowe

c. wypełnione karty hospitacji wszystkich obserwowanych lekcji,


a co oni z tym zrobią to ich sprawa...


mypuzzleofdreams:    uważam że należy wpisywać w formularze, ja tak robię, chociaż najpierw i tak notuję w zeszycie... potem poprzepisuję

Ostatnio edytowany przez Angel91 (2011-09-05 16:09:55)

Offline

 

#84 2011-09-05 16:10:03

gabuszka

Użytkownik

Zarejestrowany: 2010-10-04
Posty: 95
Punktów :   

Re: KONSPEKTY

lena1546 napisał:

Czyli nie trzeba z organizacyjnych "observation sheet" , o jak to dobrze

No nie trzeba , ale szkoda "zmarnować" tyle godzin. ja to jakos uzupełnie hihi

Offline

 

#85 2011-09-05 16:12:55

 Gosza

Użytkownik

7978472
Zarejestrowany: 2010-10-03
Posty: 292
Punktów :   
WWW

Re: KONSPEKTY

na forum uniwersytetu w temacie praktyki nauczycielskie u nas na fil.angielskiej, trafiłam na taką wypowiedź z zeszłego roku:
'Wszystkie papiery z jakimi musiałaś się uporać podczas praktyk, absolutnie wszystko, trafia do teczki i podlega zwrotowi. My oddawaliśmy to zawsze bezpośrednio do dr Uberman, lub jej przegródki w sekretariacie. Także dziekanat nie ma tutaj nic do rzeczy, CHYBA ŻE coś się zmieniło i musicie to nosić do dziekanatu.
Mi jedną teczkę zwrócono, więc mam na pamiątkę, lol.'  a wcześniejsze pytanie brzmiało: Czy trzeba oddawać także observation sheet?

Offline

 

#86 2011-09-05 16:23:57

gabuszka

Użytkownik

Zarejestrowany: 2010-10-04
Posty: 95
Punktów :   

Re: KONSPEKTY

Jeśli chodzi o teacher's participation to mi babka mówila, zeby napisać w jakim stopniu nauczyciel sie udziela. Czyli np jak dzisiaj byly lekcje organizacyjne to sie produkowal caly czas, a dzieciaki słuchały. Ale za jakiś czas, na własciwej lekcji to nauczyciel bedzie tylko naprowadzał, a to uczniowie beda głownie mowic. a wy jak to rozumiecie??

Co wiecej  babka mi mowila, ze co uczelnia to calkiem inne procedury. Jak jej pokazalam ten przykladowy konspekt od dr uberman , to sie zlapala za glowe,że to takie szczegółowe,ze w przemyskim koledżu w porównaniu do tego był bardzo okrojony. nie wiem jak wy, ale ja nie mam zamiaru pisac az takiego. nie chce mi sie wymyslac celu kazdego cwiczenia.. eehhhrrr

Offline

 

#87 2011-09-05 16:49:36

 Gosza

Użytkownik

7978472
Zarejestrowany: 2010-10-03
Posty: 292
Punktów :   
WWW

Re: KONSPEKTY

No właśnie też mi się wydaję , ze te konspekty które nam dała Uberman są strasznie szczegółowe, zresztą tam jest jakaś lekcja o Alasce, wydaje mi się , że w naszym przypadku jeśli pracujemy na zajęciach z podręcznikami to te konspekty będą krótsze, bo wystarczy będzie nadmienić które zadania i to wszystko chyba? Przynajmniej jak się rozejrzałam po internecie to nie natknęłam się na tak szczegółowe konspekty.

Offline

 

#88 2011-09-05 17:01:31

 lubie-cherry-coke

Użytkownik

Zarejestrowany: 2010-10-06
Posty: 826
Punktów :   

Re: KONSPEKTY

Ja tam już nawet zrobiłam observation sheet z lekcji organizacyjnej:) To wszystko wygląda ponoć tak, że jakoś niespecjalnie to czytają, ale można mieć pecha i akurat być tym, którego pracę przeczytają. Przede wszystkim - niektórzy metodycy oceniają konspekty, ja w tym roku oglądałam kilkanaście par konspektów () i normalnie na wszystkich są oceny (omg!) czerwonym długopisem, poprawiane błędy językowe i takie inne. Więc może być różnie, nie wiem, czy my za to dostaniemy oceny - za same konspekty.

lena1546 napisał:

Czyli nie trzeba z organizacyjnych "observation sheet" , o jak to dobrze

Ale po czym Ty to wywnioskowałaś? Mnie się wydaje, że trzeba, zwracając uwagę na zachowanie uczniów...

Ostatnio edytowany przez lubie-cherry-coke (2011-09-05 17:12:14)

Offline

 

#89 2011-09-05 17:01:44

 Angel91

Użytkownik

Zarejestrowany: 2010-10-10
Posty: 263
Punktów :   

Re: KONSPEKTY

a w tych konspektach  do Materials lub teaching aids (jakkolwiek by to nazwał) to podajemy tylko tytuł książki z której korzystamy, nr stron i zadań, czy trzeba to skserować i zamieścić jako załączniki??

Offline

 

#90 2011-09-05 17:13:10

 lubie-cherry-coke

Użytkownik

Zarejestrowany: 2010-10-06
Posty: 826
Punktów :   

Re: KONSPEKTY

O Matko, ja tylko książkę podaję, ewentualnie w przypadku jak sama wynajduję jakieś zadania z Internetu to wtedy drukuję i wkładam do koszulki.

Offline

 

Stopka forum

RSS
Powered by PunBB
© Copyright 2002–2008 PunBB
Polityka cookies - Wersja Lo-Fi


Darmowe Forum | Ciekawe Fora | Darmowe Fora
Oтeли Сверадув-Здруй