Użytkownik
Ja mam aż 7 organizacyjnych, więc Ci powybieram przykładowo z różnych:
Subject: Zapoznanie z wymaganiami i kryteriami oceniania z języka angielskiego w klasie VI.
Teaching aids: Sheets with information about demandings.
Forms of work: reading information about demandings, speaking with student, refreshing their english language
Aims: to make sure that students understand how they will get their marks, to motivate them to get good grades, showing them possibilites how they can do that, to avoid disappointments
Teacher's participation: Teacher is reading what exactly students should do to get each mark, she is giving examples of activities, she is very positive and shows students she believs in them
Pupil's attitude: student's attitude is positive, they are excited, but also little bit bored, because it is their fourth lesson and they are only listening about demandings today
Skills acquired during the lesson: students should show good listening and remembering skills, because teacher will not repeat demandings, pupils should stay focused
Teaching procedure: Teacher asks students about their holiday to make "friendly atmosphere", then he starts to read information about demandings: what students should do to get each mark, his attitude is very positive, he tries to motivate his students for getting good marks, he also tries to show this is not so hard and everyone can get it, after this teacher usually answers questions, but in this class, there were no.
Other marks: It didn't take long time to read and discuss demandings, in my opinion teacher can do quick revision from 4th class, it will open students mind for english languagem because during this lesson, no english was used
Odpowiadając na pytanie zadane powyżej: ja tak mam w przypadku tej samej klasy, a dwóch różnych grup, bo co tu zmieniać:)
Ostatnio edytowany przez lubie-cherry-coke (2011-09-05 19:00:36)
Offline
Użytkownik
Tak, tablica, podręcznik, CD, karteczki, jakieś inne pierdółki - przy czym ja robię ksero tych "pierdółek".
Offline
Użytkownik
A jezeli chodzi o harmonogram ktory trzeba wyslac do srody to wpisujecie taki plan jaki obowiazuje teraz? A co jesli cos sie pozmienia i np w harmonogramie napiszemy ze dana klasa ma lekcje o tej i o tej godzinie a pozniej cos sie pozmienia?(bo chyba moze sie tak zdarzyc) a oni beda miec nieaktualne informacje.
Offline
Użytkownik
A tak w ogóle to na harmonogramie jest zasadniczy błąd, bo nam lekcji hospitować nie wolno, możemy jedynie obserwować. Hospituje (kontroluje) nauczyciela jedynie dyrektor placówki.
http://portalwiedzy.onet.pl/99504,,,,ho … haslo.html
Niby tutaj napisano, że to "wizytować zajęcia", ale mnie dzisiaj zwróciła na to uwagę moja opiekunka praktyki, kiedyś mówił też o tym Profesor Miodek.
Offline
Użytkownik
a teraz ja mam pytanie do tych ktorzy maja praktyki u 2 nauczycieli
staram sie o umowe dla nauczyciela w innej szkole podstawowej wiec bede robil praktyki u 2 nauczycieli
teraz, czy musze miec 1 harmonogram uzupelniony przez 2 nauczycieli czy moge miec 2 harmonogramy, kazdy osobno dla nauczyciela, tak by bylo wygodniej i dla mnie i dla nich
wie ktos?
Offline
mypuzzleofdreams napisał:
a teraz ja mam pytanie do tych ktorzy maja praktyki u 2 nauczycieli
staram sie o umowe dla nauczyciela w innej szkole podstawowej wiec bede robil praktyki u 2 nauczycieli
teraz, czy musze miec 1 harmonogram uzupelniony przez 2 nauczycieli czy moge miec 2 harmonogramy, kazdy osobno dla nauczyciela, tak by bylo wygodniej i dla mnie i dla nich
wie ktos?
tak wogole to bylem ja, tylko zapomnialem sie przelogowac...
prosze o odpowiedz jesli ktos jest zorientowany
Offline
skills acquired:_________? does that refer to the skills the pupils acquired or the skills we acquire as teachers through example? I've been filling in both thus far.
Do we need an observation sheet for the lessons we conduct as well?
Offline
mypuzzleofdreams napisał:
a teraz ja mam pytanie do tych ktorzy maja praktyki u 2 nauczycieli
staram sie o umowe dla nauczyciela w innej szkole podstawowej wiec bede robil praktyki u 2 nauczycieli
teraz, czy musze miec 1 harmonogram uzupelniony przez 2 nauczycieli czy moge miec 2 harmonogramy, kazdy osobno dla nauczyciela, tak by bylo wygodniej i dla mnie i dla nich
wie ktos?
Ja mam praktyki u dwóch nauczycieli i będę robił dwa harmonogramy, jeden z jednej szkoły a drugi z drugiej.
Offline
TurboTom napisał:
skills acquired:_________? does that refer to the skills the pupils acquired or the skills we acquire as teachers through example? I've been filling in both thus far.
Do we need an observation sheet for the lessons we conduct as well?
imo it refers to the skills the pupils acquire during the lesson conducted by the teacher but I`m not sure.
Offline
vot napisał:
TurboTom napisał:
skills acquired:_________? does that refer to the skills the pupils acquired or the skills we acquire as teachers through example? I've been filling in both thus far.
Do we need an observation sheet for the lessons we conduct as well?imo it refers to the skills the pupils acquire during the lesson conducted by the teacher but I`m not sure.
vot ma rację
co do kamila-> ja robiłam jeden harmonogram dla dwóch nauczycieli i wszystko gra, ale jesli potrzebujesz dla wygody dwóch to raczej nie powinno byc z tym problemów. Grunt abyś miał h :)armonogram na 75godzin łącznie, and nothing else matters
Offline
Angel91 napisał:
czy jeżeli obserwuję tą samą lekcję w klasie- osobno w grupie 1 i osobno w grupie 2 to mam wypełniać dwa observation sheets??
wydaje mi sie,że tak bo przeciez student's attitude może sie róznic e.g. chłopcy sa mniej uwazni , a dziewczynki bardziej , albo jedni bardziej aktywni drudzy mniej
Offline
Użytkownik
mypuzzleofdreams napisał:
a teraz ja mam pytanie do tych ktorzy maja praktyki u 2 nauczycieli
staram sie o umowe dla nauczyciela w innej szkole podstawowej wiec bede robil praktyki u 2 nauczycieli
teraz, czy musze miec 1 harmonogram uzupelniony przez 2 nauczycieli czy moge miec 2 harmonogramy, kazdy osobno dla nauczyciela, tak by bylo wygodniej i dla mnie i dla nich
wie ktos?
Ja też tak mam i dzisiaj już złożyłam harmonogram na uczelni, jeden, dali mi od razu wszystkie papiery (skierowanie na praktyki plus arkusz uwag i spostrzeżeń) dla drugiego nauczyciela i nie ma problemu:)
Angel91 napisał:
czy jeżeli obserwuję tą samą lekcję w klasie- osobno w grupie 1 i osobno w grupie 2 to mam wypełniać dwa observation sheets??
yes bejbe, ja mam nawet jedną lekcję razy sześć;) tyle tylko, że ja zrobiłam tak - ta sama lekcja w klasie piątej i czwartej (organizacyjna), to dwie czwarte na jednej karcie obserwacji, a dwie piąte na drugiej
Offline
karenmuse napisał:
a ja ponawiam pytanie domi: czy mozna uzupelnic jedno observation sheet w wypadku dwoch lub trzech powielajacych sie obserwowanych lekcji ?
osobiscie uwazam, ze observation sheetów powinno byc tyle samo ile obserwowałaś lekcji. z drugiej strony to chyba dobrze, ze sie powiela - mniej pisania.. wystarczy pozmieniac punkt 2. class i punkt 10. pupils attitude. z reszta watpie, ze te lekcje byly identyczne. na pewno z jedna klasa sie pracowalo szybciej , a druga sie ociągała bo byli zmeczeni np po wfie ;p
Offline
Użytkownik
labriko napisał:
nienawidzę tego tematu. Panika panika panika jest wszędobylska!!!!
zgadzam sie ;D
Offline
Użytkownik
labriko napisał:
nienawidzę tego tematu. Panika panika panika jest wszędobylska!!!!
Ja nigdzie nie zauważyłam - raczej niezorientowanie i próby wspólnego dojścia do ładu i składu:)
Tak, arkusz uwag i spostrzeżeń dostałam w sekretariacie, ma być po jednym dla każdego opiekuna praktyki.
Offline
xD wstyd, dobrze że zajrzałem na forum bo nawet nie wiedziałem o tych wszystkich papierkowych biurokratycznych robótkach <sciana> Czyli ten harmonogram to uzupełniam z pomocą nauczyciela prowadzącego praktyki i oddaje w dziekanacie tak? 'karty hospitacji' to są te całe observation sheet tak? i jeszcze jedno - co w końcu z tym 'dziennikiem praktyk' co to w końcu jest i czy jest potrzebne? bo z zawartych tutaj waszych rozważań na jego temat nic nie wywnioskowałem
Offline
lubie-cherry-coke napisał:
labriko napisał:
nienawidzę tego tematu. Panika panika panika jest wszędobylska!!!!
Ja nigdzie nie zauważyłam - raczej niezorientowanie i próby wspólnego dojścia do ładu i składu:)
Tak, arkusz uwag i spostrzeżeń dostałam w sekretariacie, ma być po jednym dla każdego opiekuna praktyki.
a jak mam jeden to chyba nie musze drzec do Rzeszowa po drugi ??? Nie mogę go sobie skserować? Bardzo istotne jest żebym miała oryginalną pieczątkę? <spodziewam się odpowiedzi że tak, ale powiedzcie że nie. Nie chce mi sie do Rze jechać ;p >
Offline
Użytkownik
Ja pierniczę:) Wejdź sobie w dział "Praktyki" na stronie naszego wydziału, wydrukuj wszystkie dokumenty co tam są do uzupełniania, pouzupełniaj i dziennik praktyk zasadniczo to jest któryś z tamtych dokumentów, gdzie wpisujesz "Lekcje przeprowadzone" i "Lekcje hospitowane". Poza tym tam masz "Observation sheet" i tego masz mieć 25, natomiast konspekty musisz pisać z każdej przez siebie prowadzonej lekcji (50) i one muszą być podpisane przez nauczyciela, wzór takiego konspektu dała nam dr Uberman o Alsce, ale w Internecie też jest ich sporo.
Harmonogram praktyk trzeba było oddać (do 3 dni po rozpoczęciu praktyk). Na stronie jest napisane, że pocztą wysyłasz, ale jakbyś chciał osobiście to do Działu Praktyk.
Labriko wyobraź sobie, że mi dali ze skserowaną pieczątką:D A właśnie byłam z tej okazji, że mi drugiego brakowało:D To mi nawet dwa dali i nawet jest ucięta:P
UWAGA
Czy ktoś może zna jakąś stronę, gdzie są powypełniane observation sheets takie mniej więcej jak te nasze? Po prostu z gotowych lekcji, ja bym była wdzięczna.
Ostatnio edytowany przez lubie-cherry-coke (2011-09-07 18:01:40)
Offline
do trzech dni, 5+3 = 8 czyli mogę oddać jeszcze jutro. Oczywiście że wszedłem na stronę univ zanim napisałem cokolwiek tutaj, potrzebowałem tylko kilku słów wyjaśnienia;) czyli zasadniczo karta informacyjna = dziennik praktyk tak?
Offline